Jacuzzi-fabrikant lekt privédata SmartTub-gebruikers via slecht beveiligd adminpanel

Door Anoniem: de vraag: Wat is er mis met het mechanisme knopje te gebruiken?

Nou….

de temperatuurinstelling van het water is afhankelijk van de buitentemperatuur.

Stel dat het de komende dagen enorm warm is, dan is het fijn als je de temperatuur omlaag schroeft/kunt schoeven — maar wat als je niet thuis bent..? (bv morgen pas..)

(en niet nu komen met “dan doe je als je thuis bent en wacht je een dag”).

Dit werkt op mijn lachspieren. Dus je koopt eerst voor veel geld een jacuzzi waarmee het een dag duurt om een verandering van de temperatuurinstelling tot het apparaat door te laten dringen en vervolgens te laten “uitvoeren” (mijn ouderwetse CV doet dat alles in 20 seconden, met gebruikmaking van het “mechanismeknopje”). Dit “probleem” los je dan vervolgens niet op door naar een psychiater te gaan, maar door een app op je jacuzzi te laten aansluiten die jouw persoonsgegevens verzamelt om jou in staat te stellen van afstand de temperatuurinstelling van je jacuzzi een dag van te voren te wijzigen, als je op het weerbericht gezien hebt dat de buitentemperatuur het komende etmaal gaat veranderen. Want die jacuzzi kan die buitentemperatuur kennelijk niet zelf volgen, want is niet verbonden met een thermometer in de buitenlucht…

Het motto “Het moet via de app” krijgt op deze manier wel een heel bijzondere lading. Straks moeten we nog een app installeren om ons eigen gat af te vegen. Ik stel me zo voor: een spoelmechanisme waarvan de sensoren, de camera’s en de timer hyperintelligent automatisch worden geactiveerd zodra je op de pot zit. Bij het samentrekken van een bepaalde kringspier in combinatie met het al 15 seconden gestopt zijn van de productie van bepaalde uitwerpselen, treedt het spoelmechanisme in werking, gevolgd door een droogblaas-mechanisme om je achterste na de spoeling droog te blazen terwijl je nog op de pot zit.

Voorzienbare problemen:

(1) Scholier: “Sorry, ik ben te laat door overmacht”. Leraar: “Ja, ja, de brug was zeker open.” Scholier: “Nee, er zat een bug in mijn toilet-app”.

(2) Klant: “Ho, ho, Lexi, nog niet spoelen, ik ben nog niet klaar!” Toilet-app-chatbot: “Hoi Ernst, fijn dat je mij een vraag stelt! Dit is de tweede vraag die je mij vandaag stelt. Je totaalscore van de afgelopen zeven dagen is elf vragen. Je gemiddelde op jaarbasis is 420 vragen per jaar. Deze gegevens worden opgenomen in de statistieken. Je hebt het recht deze gegevensverwerking te weigeren door middel van een verzoek, gericht aan www.quickflush.nl. Volgens de data ben je op dit moment al wel klaar met het gebruik van dit toilet. Er is… 37… seconden lang geen faeces geproduceerd. Wil je dat ik de wachttijd voor het spoelen… langer… instel? Waarschuwing: dit kan in de toekomst tot ongewenste wachttijden leiden. Is er nog iets anders waar ik je een plezier mee kan doen?”

(3) Klant: “Bij het drogen wordt er allerlei shit op mijn achterste geblazen.” Verkoper: “Dat valt niet onder de garantie. Waarschijnlijk heeft u… eh… onzorgvuldig van het toilet gebruik gemaakt, waardoor er faeces in de luchtgaten van de föhn terecht is gekomen. Daarvoor zijn wij niet aansprakelijk.” Klant: “Ja maar ik had knallende diarree!” Verkoper: “In de gebruiksvoorwaarden staat dat het apparaat alleen door gezonde mensen zonder beperkingen mag worden gebruikt.”

Moet ik nog doorgaan? In een andere reactie verwees iemand al naar het artikel https://www.security.nl/posting/509638/Lek+in+slimme+vibrator+laat+aanvaller+live+meekijken.

We zullen in de toekomst nog veel plezier gaan beleven aan digitalisering en in het bijzonder het Internet of Things (IoT).

M.J.

Bron: Security.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

12Privacy.nl